Obchodní podmínky internetového obchodu Ivana Marie Primusová – M.B.PRIM

I. Základní ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (VOP) dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, upravují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího vzniklé v souvislosti s kupní smlouvou uzavřenou přes internetový obchod na www.mbprim.cz (dále jen „internetový obchod“).

IČO: 66032652
Nejsme plátci DPH
Sídlo: Drozdov 41, 267 61 Drozdov (okres Beroun), Česká republika
FOP dle živnostenského zákona, RŽP, spisová značka 320202 – MěÚ Hořovice
 
Kontaktní údaje:

E-mail:
Telefon:
+420 704 370 031
Web:
www.mbprim.cz
(další domény .com/.eu/.sk/.net přesměrovávají na .cz)

Adresa pro korespondenci, vrácení zboží a reklamace: Drozdov 41, 267 61 Drozdov (okres Beroun), Česká republika.

(dále jen „prodávající“)  

3. Kupujícím je spotřebitel (mimo podnikání) nebo podnikatel (v rámci podnikání).

4. Kupní smlouvy jsou uzavírány výhradně prostřednictvím internetového obchodu na adrese: www.mbprim.cz . Ostatní domény ( www.mbprim.com , www.mbprim.eu , www.mbprim.sk , www.mbprim.net ) v současnosti slouží pouze jako přesměrování na www.mbprim.cz a samostatně neumožňují uzavření kupní smlouvy.

5. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese: www.mbprim.cz (dále jen „internetový obchod“). VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané prostřednictvím internetového obchodu. 

6. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Informace před uzavřením smlouvy a tyto VOP jsou dostupné v češtině. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před VOP.


7. Ujednání výslovně označená „pouze pro spotřebitele“ platí jen pro spotřebitele. Pro podnikatele platí odlišná úprava zejména u vad a odpovědnosti.

8. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování dle § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

II. Informace o zboží, cenách a slevách

1. Informace o zboží (hlavní vlastnosti) a ceně uvádíme u položek v e‑shopu. Ceny jsou konečné (včetně všech daní a poplatků). Nejsme plátci DPH. Případné recyklační příspěvky jsou v ceně zohledněny. Náklady na dopravu a balení se zobrazují v objednávce před jejím odesláním.

2. Prezentace zboží je informativní a nejde o návrh na uzavření smlouvy (prodávající není povinen smlouvu ohledně tohoto zboží uzavřít).

 3. Ceny platí po dobu zobrazení v e‑shopu. Slevy a akce se nesčítají, není‑li uvedeno jinak.

 4. Snížení ceny (Omnibus): je‑li cena dočasně snížena, uvádíme i nejnižší cenu, za kterou jsme zboží nabízeli v posledních 30 dnech před zlevněním (nebo od zahájení prodeje, je‑li kratší).

 5. Dostupnost a dodací lhůty jsou uvedeny u zboží; není‑li uvedeno, „skladem“ obvykle odesíláme do 1–3 pracovních dnů, „na objednávku“ dle potvrzení v akceptaci.

 6. Zboží s digitálními prvky: poskytujeme po přiměřenou dobu aktualizace (včetně bezpečnostních) nezbytné k zachování shody. Požadavky na kompatibilitu/interoperabilitu uvádíme, je‑li relevantní.

III. Zákaznický účet

1. Kupující si může zřídit účet; objednávat lze i bez registrace.

2. Kupující je povinen uvádět správné a pravdivé údaje a při změně je aktualizovat. Údaje v účtu/objednávce jsou považovány za správné.

3. Přístup do účtu je chráněn přihlašovacími údaji; kupující je povinen je chránit. Prodávající neodpovídá za zneužití účtu z důvodu nedostatečného zabezpečení na straně kupujícího.

4. Kupující nesmí zpřístupnit účet třetím osobám.

5. Prodávající může účet zrušit, zejména pokud se dlouhodobě nevyužívá nebo došlo k porušení povinností z VOP či smlouvy.

6. Účet nemusí být dostupný nepřetržitě (údržba, bezpečnost).

7. Zpracování osobních údajů - viz Zásady zpracování osobních údajů.


IV. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

1. Objednávku lze odeslat s registrací i bez registrace.

2. Před odesláním objednávky je vždy zobrazena celková cena včetně všech nákladů na dodání; kupující může zkontrolovat a opravit údaje.

 3. Objednávku kupující odešle tlačítkem „OBJEDNAT s povinností platby“ (nebo rovnocenným).

 4. Po odeslání zašleme automatické potvrzení přijetí objednávky e‑mailem; nejde o akceptaci.

 5. Smlouva je uzavřena odesláním výslovné akceptace e‑mailem nebo potvrzením o expedici. Součástí akceptace jsou tyto VOP.

 6. Nelze‑li některý požadavek splnit, zašleme upravenou nabídku; smlouva vzniká jejím potvrzením kupujícím.

 7. Kupující může objednávku zrušit do doručení akceptace (e‑mailem/telefonicky).

 8. Zjevná chyba v ceně (např. mimořádně nízká, překlep): nejsme povinni dodat za chybnou cenu; bezodkladně informujeme a nabídneme korektní cenu.

 9. Náklady na komunikaci na dálku (internet/telefon) hradí kupující dle svého tarifu; neúčtujeme zvláštní poplatky.

V. Platební podmínky

1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující (spotřebitel) / podnikatel uhradit následujícími způsoby:

bezhotovostně převodem na účet prodávajícího:

Číslo účtu (CZK): 22591200/0600 , vedený u MONETA Money Bank, a.s.
IBAN: CZ98 0600 0000 0000 2259 1200
BIC / SWIFT: AGBACZPP

Číslo účtu (EUR): 274311930/0600 , vedený u MONETA Money Bank, a.s.
IBAN: CZ06 0600 0000 0002 7431 1930
BIC / SWIFT: AGBACZPP

on‑line platební bránou (je‑li dostupná),

dobírkou (dle možností dopravce),

v hotovosti/kartou při osobním odběru (je‑li tato varianta nabízena).

2. Spolu s cenou zboží kupující hradí i náklady na dodání dle volby..

3. Při platbě v hotovosti je cena splatná při převzetí.

4. Při platbě převodem je cena splatná do 14 dnů od akceptace; odesíláme po připsání platby. U ostatních způsobů dle pokynů platební brány/dopravce.

5. Peněžní závazek je splněn připsáním částky na účet prodávajícího, případně zaplacením dopravci/výdejnímu místu u dobírky.
 
6. Nepožadujeme zálohu; úhrada před odesláním není zálohou.

7. Fakturu vystavujeme v elektronické podobě (nejsme plátci DPH); souhlasíte s doručením e‑mailem.


VI. Dodání zboží

1. Způsoby dodání:

doručení na adresu,

doručení do výdejního místa/boxu dle zvolené přepravní společnosti,

osobní odběr po předchozí domluvě.

2. Způsob dodání volí kupující při objednávce; náklady jsou zobrazeny před odesláním.

3. Je‑li doprava dohodnuta na žádost kupujícího odlišně, nese kupující s tím spojená rizika a dodatečné náklady.

4. Kupující je povinen zkontrolovat zásilku při převzetí; v případě zjevného poškození obalu nepřebírat nebo sepsat škodní záznam s dopravcem.

5. Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím; zvolí‑li kupující vlastního dopravce, kterého nenabízíme, přechází nebezpečí předáním tomuto dopravci.

6. Nepřevezme‑li kupující zboží z důvodů na své straně, hradí náklady opakovaného doručování či jiného způsobu dodání.

7. Vlastnické právo přechází na kupujícího úplným zaplacením a převzetím věci.

8. 
Doručujeme v rámci České republiky.

9. 
Nepřevzetí zásilky bezdůvodně není odstoupení od smlouvy.


VII. Právo na odstoupení od smlouvy (pouze pro spot
řebitele)

1. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží; u více položek/částí běží lhůta od převzetí poslední položky/části.

2. K  dodržení lhůty stačí odeslat oznámení o odstoupení do 14 dnů (e‑mailem nebo písemně).

3. Oznámení zašlete na info@mbprim.cz nebo poštou; můžete použít náš vzorový formulář (nepovinné). Přijetí potvrdíme e‑mailem.

4. Zboží zašlete nebo předáte bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od oznámení, na adresu: Ivana Marie Primusová M.B.PRIM, Drozdov 41, 267 61 Drozdov (okres Beroun). Přiložte číslo objednávky a kontakty pro rychlejší zpracování.

5. Vrátíme všechny přijaté platby včetně nákladů na dodání do výše nejlevnějšího nabízeného standardního způsobu dodání, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení oznámení. Peníze můžeme zadržet do obdržení zboží nebo prokázání jeho odeslání.

6. Všechny naše produkty lze vrátit běžnou balíkovou službou; náklady na vrácení hradí spotřebitel.


7. Vracíme stejným způsobem, pokud se nedohodneme jinak.

8. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží způsobené nakládáním nad rámec seznámení se s povahou a vlastnostmi. Původní obal není podmínkou vrácení.

10. Odstoupit nelze v případech dle § 1837 občanského zákoníku, zejména:

zboží upravené podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu (zboží na míru),

zboží rychle se kazící,

zboží v zapečetěném obalu vyňaté po dodání (hygienické důvody),

zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze neodvratně smíseno s jiným zbožím,

audio/video/programy v zapečetěném obalu s porušeným obalem,

periodika (např. noviny nebo časopisy),

služby s určeným termínem (ubytování, přepravu, stravování nebo využití volného času),

služby zcela poskytnuté s předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty,

digitální obsah nedodaný na hmotném nosiči, byl‑li zahájen s výslovným souhlasem a s poučením o ztrátě práva odstoupit.

11. Prodávající může odstoupit od smlouvy v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo přerušení výroby či dovozu. Kupující bude informován bezodkladně, peněžní prostředky mu budou vráceny do 14 dnů.


VIII. Práva z vadného plnění, shoda se smlouvou, reklamace

A) Spotřebitel:

1. Odpovídáme, že zboží při převzetí nemá vady, odpovídá popisu, jakosti, množství a funkčnosti, je vhodné k obvyklému účelu a má vlastnosti dle veřejných prohlášení. U zboží s digitálními prvky zajišťujeme přiměřené aktualizace.

2. Projeví‑li se vada do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že existovala již při převzetí, ledaže se prokáže opak nebo to vyplývá z povahy věci.

3. 
Spotřebitel může požadovat bezplatné uvedení do souladu opravou nebo výměnou (dle volby). Můžeme odmítnout, je‑li nemožné nebo nepřiměřené. Nezajistíme‑li nápravu v přiměřené době nebo bez značných obtíží, nebo je vada podstatná/opakovaná, může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit.

4. Práva z vady lze uplatnit do 24 měsíců od převzetí. U použitého zboží lze lhůtu zkrátit až na 12 měsíců, pouze je‑li to před uzavřením smlouvy výslovně uvedeno.

5. Uplatnění: reklamaci lze uplatnit osobně nebo zasláním zboží na naši adresu; přiložte popis vady, číslo objednávky a kontakt. Vydáme písemné potvrzení o přijetí.

6. Náklady: u oprávněné reklamace neseme náklady na dopravu k reklamaci a zpět (předem s námi dohodněte způsob).

7. Lhůta: vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, nedohodneme‑li delší; výsledek sdělíme písemně (e‑mailem).

8. Práva z vadného plnění nevznikají, pokud vadu způsobil spotřebitel nebo o vadě věděl před převzetím.

B) Podnikatel:

9. Podnikatel je povinen zboží prohlédnout co nejdříve po přechodu nebezpečí škody a vady vytknout bez zbytečného odkladu; k pozdějším se nepřihlíží.

10. Práva z vadného plnění podnikatele se řídí § 2099 a násl. občanského zákoníku; domněnka z bodu A.2 se neuplatní.

IX. Komunikace a doručování

1. Písemnosti lze doručovat e‑mailem, poštou nebo kurýrem. Kupující doručuje na info@mbprim.cz nebo na naši adresu; my doručujeme na e‑mail/poštovní adresu uvedenou kupujícím.

2. E‑mail je doručen jeho dojitím do sféry dispozice adresáta; nejpozději následující pracovní den po odeslání, nevrátí‑li se jako nedoručitelný.


X. Mimosoudní řešení sporů a dozor (pouze pro spotřebitele) - ADR/ODR 

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná a oprávněná Česká obchodní inspekce.

1. Spotřebitel může využít mimosoudní řešení u České obchodní inspekce (ČOI), která je zároveň dozorovým orgánem a příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (Ústřední inspektorát – oddělení ADR).

Adresa: Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2

E‑mail: podatelna@coi.gov.czadr@coi.cz

Web: https://coi.gov.czhttps://coi.gov.cz/informace-o-adr/ 


Česká obchodní inspekce vykonává dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb. a poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech a možnostech řešení sporů.

2. Návrh lze podat do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel poprvé uplatnil své právo u nás.

3. Seznam příslušných (notifikovaných) subjektů pro mimosoudní řešení sporů v EU je dostupný na: https://consumer-redress.ec.europa.eu/dispute-resolution-bodies

4. Užitečné informace a pomoc pro spotřebitele naleznete na informačním portále 

Consumer Redress (informace a kontakty na ADR subjekty v EU):  https://consumer-redress.ec.europa.eu/index_cs a na portálu Vaše Evropa: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/index_cs.htm.

5. Pro on‑line nákupy můžete využít platformu Evropské komise pro řešení sporů on‑line (ODR): https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Spor lze řešit on‑line přes platformu Evropské komise

6. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika poskytuje poradenství: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/.

7. Podání návrhu:

Návrh na mimosoudní řešení sporu lze podat online prostřednictvím portálu ČOI: https://coi.gov.cz, případně poštou či osobně; uveďte náš e‑mail: info@mbprim.cz .

8. Náklady a lhůty:

Řízení u ČOI je pro spotřebitele bezplatné; každá strana si hradí své vlastní náklady. ČOI usiluje o vyřízení sporu do 90 dnů od zahájení řízení; ve složitých případech může být lhůta přiměřeně prodloužena.

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů se nezavazujeme; spotřebitel však může využít postup dle bodu X.

XI. Řazení nabídek, recenze a personalizované ceny

1. Řazení nabídek v e‑shopu vychází zejména z dostupnosti, ceny, oblíbenosti/prodejnosti a relevance k vyhledávání; váhy mohou upřednostnit dostupnost a cenu.

 2. recenzí uvádíme, zda a jak ověřujeme jejich pravost (např. spárováním s objednávkou). Neověřitelné recenze označujeme jako takové.

 3. Pokud bychom používali personalizované ceny na základě automatizovaného rozhodování, bude to u ceny zřetelně uvedeno. Není‑li uvedeno jinak, ceny nejsou personalizované.

4. 
Nepoužíváme placené zvýhodnění pořadí nabídek.


XII. Ochrana osobních údajů


1. Zpracování osobních údajů je popsáno v dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“ na našem webu; obsahuje i informace o právech a kontaktech na dozorový úřad.


XIII. Závěrečná ustanovení

1. Smluvní vztahy se řídí právem České republiky. U spotřebitelů tím nejsou dotčena pravidla mezinárodní příslušnosti ani kogentní práva jejich státu obvyklého bydliště. Spotřebitel může uplatnit svá práva i u soudů svého státu; prodávající může vůči spotřebiteli uplatnit nároky pouze u soudů tohoto státu.

2.  Změny VOP: VOP můžeme měnit/doplňovat; pro konkrétní smlouvu platí znění účinné při uzavření. Nové znění zveřejníme v e‑shopu.

3. Archivace: Kupní smlouvu včetně VOP archivujeme elektronicky po dobu dle právních předpisů; není veřejně přístupná. Na žádost zašleme kopii na trvalém nosiči (e‑mail se obecně uznává jako trvalý nosič).

4. 
Nebezpečí změny okolností (§ 1765 odst. 2 OZ) se použije pouze ve vztahu k podnikatelům.

5. Práva k webu (obsah, uspořádání, foto, grafika, ochranné známky, logo) náleží prodávajícímu; jakékoli užití nad rámec zákonných výjimek je bez souhlasu zakázáno.

6. Neodpovídáme za chyby způsobené zásahy třetích osob do e‑shopu nebo jeho užitím v rozporu s určením. Kupující nesmí používat postupy, které mohou negativně ovlivnit provoz, ani se pokoušet o neoprávněné zásahy do softwaru či součástí e‑shopu.


Děkujeme Vám za čas, který jste strávili přečtením obchodních podmínek.

Tyto obchodní podmínky - Účinnost a aktualizace:


Platnost od: 9. 1. 2025

Naposledy aktualizováno: 9. 1. 2025

Předchozí znění: není (první vydání)


Informace pro kupující (spotřebitele) / podnikatele: v případě změny obchodních podmínek, jsou platné obchodní podmínky, které byly v platnosti k datu nákupu.



Přílohy:

Formuláře ke stažení:

🌿 Stáhnout formulář - Odstoupení od smlouvy  

🍃 Stáhnout formulář - Reklamace

Vyberte vzorový formulář  (vyplňte, vytiskněte a zašlete spolu se zbožím na adresu - Adresát: Ivana Marie Primusová - M.B.PRIM, Drozdov 41, 267 61 Drozdov (okres Beroun),  E-mail: info@mbprim.cz


Důležité informace k vrácení zboží:

Zboží prosím zabalte tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy.

Do zásilky vložte kopii potvrzení objednávky/ faktury nebo jiný doklad umožňující identifikaci.

Poznámka:

Aktuální kontakty, postupy a formuláře jsou vždy k dispozici na www.mbprim.cz.

Pokud máte dotazy, kontaktujte nás na info@mbprim.cz nebo +420 704 370 031.